Twój były pracownik poprosił Cię o przygotowanie referencji i nie wiesz jak je napisać? Przedstawimy Ci porady jak taki dokument powinien wyglądać i jakie informacje zawierać.

Referencje dla pracownika do dokument rekomendujący do kolejnych miejsc pracy. Referencje w przeciwieństwie od opinii o pracowniku zawsze są pozytywne, jednak nie powinny być one przesadzone. W takim dokumencie  warto zawrzeć opis stanowiska pracy, które pracownik obejmował,  zakres jego obowiązków, umiejętności oraz pozytywne cechy opisywanej osoby. Ważne żeby dokument był krótki, treściwy i nie przekraczał jednej strony.

Referencje powinny zawierać następujące elementy:

  • miejscowość i data wystawienia,
  • imię i nazwisko, nazwa firmy oraz stanowisko osoby, która wystawia referencje,
  • imię i nazwisko pracownika,
  • nazwę zajmowanego przez pracownika stanowiska, zakres obowiązków, zdobyte umiejętności,
  • okres zatrudnienia,
  • cechy charakteru pracownika,
  • zachęta do zatrudnienia pracownika ,
  • zwrot grzecznościowy, podpis osoby wystawiającej referencje,
  • dane kontaktowe.

Wzór referencji znajdziesz poniżej:

Referencje – wzór do pobrania