Obecność na serwisach społecznościowych specjalizujących się w kontaktach zawodowych jest obecnie biznesowym „must have”. Coraz więcej firm zakłada tam swoje profile oraz zamieszcza ogłoszenia o pracę. Również rekruterzy za ich pośrednictwem poszukują potencjalnych pracowników. Pokażemy Ci zatem jak poruszać się po takich portalach jak LinkedIn oraz GoldenLine i na co zwracać uwagę.

  1. Zakładanie konta

Profil na portalu LinkedIn możesz założyć tutaj: https://pl.linkedin.com/ a GoldenLine tutaj: https://www.goldenline.pl/

W przypadku LinkedIn możesz standardowo założyć konto podając adres e-mail bądź za pośrednictwem Facebooka. Na GoldenLine możesz się zarejestrować przy użyciu konta Google lub Facebooka. Jeśli zalogujesz się za pośrednictwem zewnętrznych kont serwis automatycznie podpowie Ci osoby z sieci Twoich kontaktów, które są zarejestrowane w wyżej wymienionych serwisach.

  1. Uzupełnianie profilu

Kompletny profil to podstawa. Uzupełniając go wypełnij wszystkie pola, o które prosi Cię serwis. U góry profilu znajduje się nagłówek. To są pierwsze słowa, które widzi osoba odwiedzająca Twój profil. Warto aby były one treściwe oraz zawierały słowa-klucze, których może poszukiwać rekruter. Jeśli nie zadbasz o uzupełnienie tej części serwis automatycznie poda nazwę ostatnio zajmowanego przez Ciebie stanowiska oraz nazwę firmy. Aby uzupełnić te podstawowe dane wystarczy kliknąć w ołówek znajdujący się w prawym górnym rogu:

LinkedIn

LinkedIn

GoldenLine

GoldenLine

Poniżej znajduje się miejsce na podsumowanie zawodowe – to miejsce w którym możesz w kilku zdaniach podsumować cały swój dorobek edukacyjny i zawodowy. Możesz również wspomnieć w jakim obszarze poszukujesz pracy lub chciałbyś się rozwijać. Ważne, aby podsumowanie było krótkie i treściwe.

W części profilu związanej z doświadczeniem zawodowym nie ograniczaj się tylko do podania stanowiska i miejsca pracy. Wymień również zakres obowiązków. Dla Ciebie Twój zakres obowiązków jest oczywisty, dla osoby odwiedzającej Twój profil nie ;).

  1. Budowanie sieci kontaktów

Rozwijając swoją sieć kontaktów niekoniecznie musisz szukać osób, które znasz osobiście, możesz to zrobić na kilka sposobów:

  • Wyszukać osoby z Twojej branży wpisując na przykład w wyszukiwarkę „Księgowa”
  • Wyszukać osoby zajmujące się rekrutacją wpisując w wyszukiwarkę: „Rekruter”, „HR”
  • Znaleźć osoby pracujące w firmie, w której chciałbyś pracować lub pracowałeś. Aby to zrobić wystarczy wyszukać profil danej firmy i odszukać listę pracowników:

LinkedIn

GoldenLine

  1. Rekomendacje

Zarówno na LinkedIn jak i GoldenLine możesz poprosić innych użytkowników o wystawienie rekomendacji. Zanim to zrobisz najpierw napisz kilka miłych słów o osobie, którą prosisz o referencje 🙂

Na LinkedIn możesz poprosić o rekomendacje klikając: „Poproś o rekomendacje” z poziomu swojego profilu. Natomiast, aby wystawić rekomendacje należy odwiedzić profil danego użytkownika, kliknąć: „Więcej” i następnie: „Zarekomenduj”.

Na GoldenLine aby wstawić referencje lub o nie poprosić musisz odwiedzić profil danego użytkownika.

  1. Publikowanie wpisów

Na obydwóch portalach możesz publikować wpisy na swojej ścianie. W przypadku LinkedIn możesz również napisać artykuł. Jeśli go opublikujesz pojawi się on na Twoim profilu.

Mamy nadzieję, że teraz poruszanie po LinkedIn i GoldenLine będzie dla Ciebie łatwiejsze ;). Jeśli masz pytania, chętnie na nie odpowiemy 🙂