Dzięki gościnności Centro de Formación Profesional Altaviana w dniach 27 – 30 maja 2018 uczestniczyliśmy w kolejnej wizycie w Walencji. Przedmiotem spotkania była wymiana doświadczeń dotyczących testowanego modelu kompetencji kluczowych oraz tutoringu. Pierwszy dzień wizyty poświęcony był tutoringowi oraz modelowi współpracy szkoły z pracodawcami. W oparciu o wyniki prowadzonych wśród uczniów ankiet, przedstawiono rezultaty dotychczasowych badań satysfakcji z tutoringu.
Przedstawiciele AltavIana omówili metody pracy tutora oraz metodologię monitoringu kompetencji zawodowych. Carmen Gascó przedstawiła metody pozyskiwania nowych pracodawców na praktyki uczniowskie oraz sposoby utrzymywania relacji z najlepszymi restauratorami w Walencji.
Ważnym punktem spotkania był wykład pt. „Szacunek dla wolności w relacjach z uczniem” prowadzony przez ojca Padre José, który przedstawił kwestię nauczania oraz tutoringu z punktu widzenia etyka i nauczyciela.
Kolejny dzień poświęcony był tematyce pracy z trudnym uczniem oraz metodą wspierania jego rozwoju. Pierwszą sesje w Altaviana prowadziła psycholog Gem Sempere, która omawiała w jaki sposób wzmacniać relację z uczniem, który sprawia trudności wychowawcze.
Fatima Ribelles Segus wraz z uczennicami ze szkoły przedstawił w jaki sposób szkoła stara się zjednać uczniów poprzez wspólne przedsięwzięcia takie jak: uroczystości szkolne, wspólne przezywanie świąt czy wyjazdy integracyjne.
Następnie uczestnicy wizyty studyjnej udali się do Vabational Training School Xabec – szkoły zawodowej specjalizującej się w pracy z uczniami mającymi szczególne trudności szkolne.