Twój były pracownik poprosił Cię o przygotowanie referencji i nie wiesz jak je napisać? Przedstawimy Ci porady jak taki dokument powinien wyglądać i jakie informacje zawierać.
Referencje dla pracownika do dokument rekomendujący do kolejnych miejsc pracy. Referencje w przeciwieństwie od opinii o pracowniku zawsze są pozytywne, jednak nie powinny być one przesadzone. W takim dokumencie warto zawrzeć opis stanowiska pracy, które pracownik obejmował, zakres jego obowiązków, umiejętności oraz pozytywne cechy opisywanej osoby. Ważne żeby dokument był krótki, treściwy i nie przekraczał jednej strony.
Referencje powinny zawierać następujące elementy:
- miejscowość i data wystawienia,
- imię i nazwisko, nazwa firmy oraz stanowisko osoby, która wystawia referencje,
- imię i nazwisko pracownika,
- nazwę zajmowanego przez pracownika stanowiska, zakres obowiązków, zdobyte umiejętności,
- okres zatrudnienia,
- cechy charakteru pracownika,
- zachęta do zatrudnienia pracownika ,
- zwrot grzecznościowy, podpis osoby wystawiającej referencje,
- dane kontaktowe.
Wzór referencji znajdziesz poniżej: