![Współfinansowane przez Unię Europejską – Fundacja PROAKTYWNI Projekt Erasmus+ Fundacja PROAKTYWNI](https://i0.wp.com/fundacjaproaktywni.pl/wp-content/uploads/2022/03/PL-Wspolfinansowane-przez-Unie-Europejska_POS.png?resize=300%2C54&ssl=1)
Wizyta studyjna w Czerwiennem i Częstochowie
W dniach od od 16.10.2022 r. do 20.10.2020 r. przedstawiciele Szkoły Zawodowej ALTAVIANA z Walencji (Hiszpania) oraz Fundacji PROAKTYWNI wzięli udział w wizycie studyjnej w szkołach należących do Stowarzyszenia Przyjaciół Szkół Katolickich (SPSK) w Czerwiennem i Częstochowie w ramach projektu We create the future together realizowanego w programie Erasmus+.
Cel wizyty studyjnej
Głównym celem wizyty studyjnej było poznanie przez partnerów z Hiszpanii organizacji z Polski i zapoznanie się z ich metodami zindywidualizowanej pracy z młodzieżą w szkole, w szczególności z młodzieżą z mniejszymi szansami. Metody zindywidualizowanej pracy z młodzieżą w szkole stosowane przez Stowarzyszenie Przyjaciół Szkół Katolickich to personalizm chrześcijański i zindywidualizowana praca z uczniami w 5 płaszczyznach (fizyczna, społeczna, kulturowa, moralna, duchowa), oraz program oparty na personalizmie chrześcijańskim „Czas to miłość” podzielony na obszary pracy w każdym miesiącu nauki szkolnej – 10 obszarów.
Metody pracy z uczniem objęte projektem w przypadku Fundacji PROAKTYWNI to mentoring. Metoda pracy indywidualnej oparta w relacyjności na doświadczeniu, wiedzy Mentora, który prowadzi ucznia do określonego wcześniej celu. W Mentoringu ważny jest autorytet osoby mentora w oczach ucznia. Mentor nakierowuje ucznia na rozwiązania dając mu wskazówki ale również kontrolując wykonanie ustalonych celów.